گروكشي دفترچه بيمه

براي شست وشوی شلوار در یزد

یزدفردا :پزشك متخصص دستور داد تا منشي ،دفترچه بيمه یک بیمار را تا شست وشو و اتوي شلوارش ،نگهداري كند و براي اين موضوع نيز ضربالاجل كمتر از 24 ساعت تعيين كرد .

در يكي از روزهاي آخر هفته گذشته، فردي بانوبت قبلی براي معاینه همسر و دختر دو سالهاش به مطب اين پزشك متخصص!در یزدمراجعه کرد.

مادر كه دختربچه را براي معاينه ي پزشك در آغوش كشيد و به نزديكي دكتر آورد بناگاه پاي بچه به شلوار پزشك برخورد نمود كه با واكنش عجيب و غير قابل باور اين درمانگر مواجه شد. پزشک مزبورکه حسابي ازاین برخورد ناراحت شده بود ، پس از تکاندن شلوارش با مشاهده لكه شدن شلوار به پدرومادربچه مي گويد:« شلوار مرا بايد ببريد ، بشویيد و اتوكنيد و بياورید»!

پدر و مادر دختر بچه اين حرف را شوخي تلقي كرده با معذرت خواهي لبخندي زدند.

اما آنها درهنگام خروج از مطب، با تكرار اين درخواست روبه رو شدند. منشي پزشك با پس ندادن دفترچه بيمه، ازآنهاخواست لحظاتی منتظر بایستند. سپس پزشک مزبور، با تعویض شلوار خود از منشي خواست: دفترچه بيمه را «گرو» گرفته تا اينكه شلوار را بشويند و اتو كرده و ظرف مدت يك روزه تحويل بدهند آنگاه دفترچهشان را بگيرند! ساعت آوردن شلوار را نيز با سه بار تاكيد كردن تعيين كرد: «4 بعداز ظهر فردا»

رئيس سازمان نظام پزشكي يزد درگفت وگوبا خبرنگار بشارتنو ضمن ابراز تأسف از اين موضوع وبرخورد پزشك مزبور گفت: از اين فرد می خواهيم بدون شست وشوي شلوار ، آن را به نظام پزشكي تحويل دهد و دفترچه خود را نیزاز آنجا تحويل بگيرد. ضمن اينكه گويا قرار شد بابت اينگونه رفتارهاي توهينآميز با بیماران از اين پزشک تعهد كتبي اخذ شود.

تماس خبرنگار بشارت نو با پزشك مربوطه نيز به تأييد و تكذيبهايي انجاميد كه در نهايت به درج خبر بدون ذكر نام پزشك مربوطه ختم شد.

گفتني است رفتارنامناسب معدودی ازپزشکان بابیماران ونادیده گرفتن حقوق وشان آنها، یکی ازعمده موارد شکایت مراجعان به مطب هامی باشد.

در اين مورد همچنين با دكتر مير محمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد عليرغم ارسال پيامك روي موبايل نامبرده و رسيدن پيامك ها بي پاسخ ماند.

رئيس روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي هم در حالي كه عازم سفر زيارتي مكه معظمه بود خواست تا اين موضوع به صورت مكتوب به اين مركز ارجاع شود تا در اين زمينه بررسي و تصميم گيري كنند.

به نقل از نشریه بشارت نوشماره 306 یکشنبه 2 مردادماه 1390

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا